TUOTTEET JA PALVELUT

E-reseptikirja Lupa nauttia – kauniin elämän pääruoat kokoaa yhteen e-kirjaan kymmenittäin terveellisiä ja maukkaita reseptejä. Kirja inspiroi sinua aivan uudenlaiseen kokkailuun, joka pitää sinut terveenä ja energisenä. Resepteissä pääpaino kasviproteiinien käytöllä ja laadukkaita raaka-aineita käyttämällä.

Syö itsellesi hyvä olo! 🙂

Lupa nauttia – kauniin elämän pääruoat

 

elämäntapamuutos

TOIMITUS: toimintaterapeutti Lotta Lahti ja ravintoneuvoja Mirka Tuovinen

SISÄLTÄÄ RESEPTIT: Salaattitacot saksanpähkinälihalla ja kanelibataateilla Tomaattisalsa Kanelibataatit Saksanpähkinäliha Thai-kaalisalaatti Mausteinen linssi-kesäkurpitsapata Tomaatti-linssikeitto Pinaattinen sienipastakastike Bataatti-portobello-hampurilainen mausteisella porkkanahummuksella ja itsetehdyllä ketsupilla Porkkanahummus Itsetehty ketsuppi Wasabi-lehtikaalisipsit Vegebowl kikherneillä ja paahdetulla parsakaalilla Inkivääri-kaalisalaatti Vihreä vegebowl mustapapupihveillä ja paahdetulla kvinoalla Paahdettu kvinoa Kahden kaalin salaatti Mustapapupihvit Vegebowl nokkosherkkusienillä ja paistetuilla perunoilla Nokkosherkkusienet ja kesäkurpitsat Paistetut perunat Kvinotto Vegekulho kahdelle – vihannes-spagettia ja paahdettuja kikherneitä Paahdetut kikherneet Helppo vihannes-spagetti Amarantti-lehtikaali-kananmunakulho Lehtikaalipaistos Uunilohi Uunijuurekset Bowl uunilohella, paahdetuilla kikherneillä ja parsakaalilla Valkosipulinen sienihöystö ja amaranttia Sateenkaari-kvinoa-sushit Kvinoa-pinaattisalaatti sinappi-vinegrettellä ja syksyiset uunikasvikset Sinappi-vinegrette Syksyiset uunikasvikset Supervihreiden uunimunakas Merilevä- ja riisipaperirullat mausteisilla kananmunanuudeleilla ja tahinidipillä Tahinidippi Mausteiset kananmunanuudelit Paistettu riisi vihanneksilla ja kananmunalla Salaatti paahdetuilla kikherneillä ja porkkanoilla Yrttinen nokkos-siemennäkkäri Juustoinen viherlevite Punajuurihummus Raikas vihersmoothie Vihannes-hedelmä-marja-smoothie

ALLERGIAT: Kaikki reseptit ovat laktoosittomia, maidottomia eikä resepteissä käytetä valkoista sokeria tai vehnäjauhoja. Pääpaino on puhtailla raaka-aineilla, kasviksilla ja kasviproteiinilla, ja joukossa on myös kananmunaa ja kalaa. Muutamassa reseptissä on kauraa ja saat kaikista resepteistä gluteenittomia valitsemalla gluteenittoman kauran tai sinulle sopivan kasvismaidon. Valitse tarvittaessa vehnätön soijakastike.